2 sekunder lykke, 1000 dage savn...

Under många år bodde jag i Köpenhamn.
I går kväll innan jag skulle somna, dök minnet av en spelning från den tiden upp.
Det var en liten, varm och rökig jazzlokal i Christianshavn.

Jag tror det var en junikväll. En fin liten orkester spelade: Nulle & Verdensorkesteret.

Jag minns att trummisen spelade med diskborstar i någon låt.
Kanske var det därför jag kommit att tänka på den upplevelsen. (Jag behöver köpa ny diskborste...)

Hursomhelst, efter några klick på mobilskärmen fann jag att en av deras skivor finns på Spotify.
Och två av låtarna på den gick raka vägen in! "Månestråle" och "Stemningsmelodi"


Min ytterst absoluta Nulle-favorit finns varken på Youtube eller Spotify. Så den får jag ha kvar bara för mig själv <3
Eller jo, det gör den faktiskt ;)

Kommentera här: