I remember... (istället för att jul-jobba...)

Min allra första CD var samlingsalbumet Glittering Prize, Simple Minds. Jag sparade ihop till den genom att packa trätulpaner hemma i TV-rummet i Bankeryd :) Min första singel var Whitney Houstons "I wanna dance" och första LP:n Rick Astley (Never gonna give you up), hehe. Oj, jag glömmer första kassettbandet - det var givetvis Gyllene Tiders Moderna tider!!! (Att det fortf. går att spela är ganska så fantastiskt :)

För övrigt är jag uppvuxen på Rod Stewart. I viss mån även Chuck Berry, Fleetwood Mac, Elvis och Bridge Over Troubled Water.

Från början var Roddan min moders stora kärlek men men så tog min far liksom över den här enorma fascinationen. (Hon gick då över till Julio Iglesias.) Ibland funderar jag på om det inte är så att fadern väldigt gärna skulle vilja vara Rod Stewart :) En jul gav jag honom koncertbiljetter till Roddan här i Göteborg. Under koncerten ringde han sedan under favoritlåtarna och SKREK i luren: HÖR DU?!? Och efteråt sade han till mig med stor emfas att detta var den bästa julklappen han någonsin fått :)

Min sista CD var också ett samlingsalbum. Riktigt bra det med. Den var en julklapp av min svåger - vi hade en mycket trevlig tradition att alltid ge varandra en CD. Detta var sista året innan Spotify tog över, på gott och ont... Av mig fick han detta år Dave Gahans soloskiva. Han är ett stort Depeche-fan, min svåger. Det är jag mycket nöjd med.

Kommentera här: