Bananfluga.

Var ut en sväng i går kväll och råkade i den lååånga After Work-kön på en trevlig snubbe som berättade att han arbetar på ett visst företag som motverkar skadedjur i restaurangkök och så där. När jag senare stötte på honom igen, ett par glas senare, tyckte han att jag skulle specialdesigna ett halsband åt honom och undrade om jag hade några förslag.

-En liten bananfluga i silver skulle kanske passa bra, svarade jag med ett stort leende. Då blev mannen ifråga lite putt och bad mig att komma tillbaka när jag hade ett bättre förslag.

Så nu tänkte jag göra en slags enkät/undersökning här på bloggen:
A: Det var taskigt och icke respektfullt av mig att säga som jag gjorde.
B: Banan-mannen hade lämnat kvar sin humor och självdistans i botten på glaset.

Kommentarer:

1 Madde:

Men en bananfluga är ju en lysande idé!! :O Tänk vad coolt att gå omkring med en bananfluga runt halsen! :D Jag tycker att du ska designa en liten bananfluga endå som vi andra glada kunder kan beställa! :D
Kram på dig!

2 Ella:

Rätt svar: alt.B!
Utan skadedjur inget jobb till"Bananmannen"!

3 Hedgehog-sara:

haha - bananfluga är ju ett utmärkt förslag :)

4 Anna:

Säger som övriga...gud så coolt med en bananfluga :)
Vill ha :D

5 Sarah:

Snacka om att inte kunna vara självironisk och bjuda på sig själv om han blev putt för den roliga kommentaren. :)

6 Elise:

HAHAHA!
Han måste vara otroligt humorlös!

7 Magdalena:

Hej allihop! Det verkar som att alt. B vinner... Phuha, det var skönt!

8 Maja:

Inte för att jag skulle gå runt med en bananfluga runt halsen, men det låter lite coolt! :) Förresten, svar B. :)

Kommentera här: