Grymmast och läskigast på Way Out West: Magda listar.

image794I går (lördag) var jag & Frida på Way Out West-festivalen här i Göteborg. Tyvärr glömde jag min kamera, men Frida tog några mobilbilder! Hursomhelst, F och jag ger festivalen betyg 4,8.

Plus: kamratlig stämning, vackra omgivningar, bra ljud, inga långa köer, två öppna scener & en under tält (stort och bra vid regn...) fräscha toaletter och inte minst en schysst blandning av musikstilar. Bra också att det anlagts golv framför scenerna, annars: gyttjebad.
Minus: lite väl kort avstånd mellan scenerna, samt dålig tajming: ibland krockade konserterna för att därefter stå tomma alla tre scener samtidigt. Hade gärna sett en fjärde scen.


image795VÄDER: stekande sol på dagen,  ösregn på eftermiddagen, kvällen mulen, ljummen, lerig (ja, det är mina fötter på bilden t.v.)

BÄSTA BANDET: Shout Out Louds.
GRYMMASTE FRISYREN: Erykha Badu.
SÄMSTA BANDET & FULASTE BRALLSEN: Juliette & The Licks.
LÄSKIGAST: sångaren i Devendra Banharts pubishår på storskärmen.
BÄSTA NUMMER/STÅPÄLSEN: Kanye West får upp Peter, Bjorn & John på scen varpå de kör deras grymma "Young folks" ihop.
BÄSTA IGÅNGDRAGARE: Teddybears Sthlm som ersatte avhoppade Lilly Allen.
MEST EXPERIMENTELL/UDDA: Regina Spektor (nedan)

image796 S-TAN ATT JAG MISSADE: fredagen.






Kommentarer:

1 Madde:

Hej Magda!
Vad roligt att festivalen blev lyckad!! :)
Kram!

2 Jennifer:

Låter som att ni hade en toppenbra festivalupplevelse du och Frida. Min lillasyster var också där och var supernöjd. Varför kommer inte festivalen till Stockholm också...Way out East, you know?

3 Magdalena:

Hej Madde och hej Jennifer!
J: Åkte syrran hit från Stockholm? Va kul! Du skulle hängt med :)
Way Out East finns ju, även Way Out South i Malmö... undrar om inte det kommer..?! Nu ska jag sätta mig att gravera din medaljong, Jennifer!

4 Angelica:

Det verkade vara en riktigt schysst festival. Åker till Götet imon en sväng. Måste passa på att leva medan jag är i landet!

5 Jennifer:

Åh det har jag missat, Way our East. Men den festivalen har väl förståss redan varit för i år!?
Det ska bli jättekul att se medaljongen med inskriptionen =)

6 Magdalena igen:

Nej alltså, det finns ingen sån festival, men det finns en "organisation"/klubb eller vad man ska kalla det, som bjuder in spännande independentband. Här i Götet är det alltså Way Out West och deras huvudscen är Pusterviksteatern. I Sthlm heter motsvarigheten Way Out East...
Men mon inte det KOMMER en W-O-E-festival, på sikt... Det var det jag menade :O

7 Jennifer:

Ahaaa...I seeeee =) då håller vi tummarna för att man lyckas uppbåda samma initiativkraft i hufvudstaden som i landets baksida...erh..jag menar Götlabörg. *ler ett oerhört ironiskt leende*
Kram

Kommentera här: