Nyhet: Gästdesigner Alice Barnes hos M925 Design!

 

Gästdesigner Alice Barnes - nu hos m925.se!

För några år sedan såg jag ett enormt flaggspel som spände över South Bank, London. Detta satte igång en jätteprocess i mitt inre och associationerna började rusa hur pappersflygplanen skulle kunna bli smycken. Jag satte genast igång med en s.k. inspiration board med pappersmodeller, urklipp och skisser. Jag gjorde även några smycken med EN vikning som passade in i min kollektion Urban Stories. OCH så nyligen korsades mina vägar med min brittiska kollega Alice Barnes - som gått igång på samma idé och byggt en hel smyckekollektion utifrån pappers-flygplansidén! 

Alice's Pleated Paper plane Collection är skulpturerad i juvelerarvax och därefter gjuten i 925 Sterlingsilver. Alice Barnes är verksam i Brighton och är prisbelönt för sin innovativa smycke-design.
 Jag älskar den här kollektionen, den är precis så som jag hade tänkt mig den!!!  :)

Klicka på bilden, så kommer du direkt till kollektionen!

Kommentera här: