Vykort från Edinburgh!

 
Jag kan verkligen varmt rekommendera ett besök i Edinburgh, staden som är som i sagan!

Jag hade inga planer alls utan tänkte låta staden överraska mig - och som den gjorde det! Gästvänligheten, humorn, de många historierna (staden har sina rötter i medeltiden, så det finns en del att berätta, t.ex historien om Maggie Dickson som blev halvt hängd...)
Det ordnas mängder av guidade rundturer och jag hakade på både Pubrundan, Stadsrundan, Slottsrundan, Spökrundan OCH Highlands-runda (bilder kommer)

Jag har upplevt och lärt mig MASSOR på bara 3,5 dagar! Och träffat människor från hela världen!
En fullständigt fantastisk mini-semester! 

PS: Låt bli Haggisen... (Såvida du inte gillar fårmage.) De sade att jag bara måste prova denna Skottlands nationalrätt och att den var ungefär som Swedish meatballs!!! :O
 

Kommentera här: