Teknologisk revolution hos Fröken Old School!

Det verkar som att i de flesta familjer så är det barnen som hjälper sina föräldrar att hänga med i den teknologiska utvecklingen... Så är det dock icke i min familj. Det är helt omvänt. Mina föräldrar är i högsta grad med i matchen - nej, det vore en skymf att säga så - de ligger i framkant! När det gick upp för min pappa att jag inte skaffat någon IPad än, såg han ut som en fågelholk :) Och sedan dröjde det inte länge innan han och mamma satte sig i bilen (senaste modellen) för att åtgärda problemet. Blåljusen blinkade när de for genom Bankerydsrondellen och upp till A6 Köpcentrum.

Jag fick ÄVEN en ny TV i julklapp, för det tyckte de också absolut att jag måste ha... Det har gått ett rött samt ett blått streck genom min Tv-ruta (screen?) ett tag nu, men ganska långt åt vänster, så jag har inte tyckt att det gjort så mycket. Det hade förstås varit värre om det hade varit mitt i :) Jag gick med på en hela 2 tum större TV än min gamla (som är på 22 eller 24 tum, jag vet inte riktigt, men något sådant -och utdragbar ska tilläggas!) Men jag måste erkänna att det blir stort nu att få INBYGGD DVD!

DVD? undrar min väninna N, som även hon ligger i framkant. - Ja, det ligger ju en filmbutik mittemot mig?! svarar jag. - Dessutom har jag ju biblan runt hörnet, där finns många bra filmer. Men inbyggd DVD alltså - det blir grejer det!! Och mellan Ipaden och Tv:n går det att dra en sladd... Say. No. More! 

Sker utvecklingen i den här takten tror jag minsann att 2015 blir ett spännande år - här på framkanten!

Hälsningar från Fröken Hammare & Såg
 
(som nu har börjat googla på "ny stereo" - på sin nya Ipad :)
Inbyggd Bluetooth vettni  ;)

Kommentarer:

1 Gunstige:

Tack för komplimanger!! Lurade lite på trådlös överföring från ipad till TV, men insåg snabbt att det var nog lite väl avancerat!! Kanske till nästa jul??

2 Magd:

Bluetooth???

3 Magd igen:

...idag har jag varit och köpt ett tangentbord till Ipaden... Jojomän!

Kommentera här: