Liten lägesrapport.


En hälsning från Alperna... Det bidde ingen skidsemester, men det bidde After Ski :-)

Hann visserligen med glaciärskidåkning i femton cm puder första dagen men typ kl 9.15 andra dagen (liftarna öppnar kl. 9) ((detta var alltså första dagen på "skidskolan" och skidläraren som liknade Jude Law skulle bedöma om vi hamnat i rätt grupp/nivå... Klart man vill stajla lite då...))

Det låg en massa luriga och lite tunga snöhögar överallt. Lutningen ökade plötsligt och Jude Law stod och tittade på. Jag drog till med några tighta åttiotalssvängar ni vet... Skidorna tätt ihop. Men carvingskidorna slant på nån isfläck mellan nån av alla högar, eller om de kilade ned sig i någon av dem, jag minns inte, det gick så fort. I en vänstersväng blev det pang bom med axeln före. Och jag kanade i en våldsam hastighet i min nya proffsutrustning, ned mot Jude Law. Sen blev det röntgenplåtar och en konstaterad fraktur i axeln...

Och min skidresa blev alltså en Afterski-resa istället:-o
Så, nu vet ni läget :-) Hoppas ni har det bra.

Kommentera här: