Renässansmänniska är vad jag är!

 Jag har svårt för titlar. De är som etiketter. Väldigt begränsande. Man är ju så mycket. När jag får den ack så vanliga (och fantasilösa) frågan "Vad gör du då?", har det förvisso hänt att jag svarat "Tja, jag håller på att sticka en halsduk". Antingen får jag en vän - eller en ovän...

Men vad svarar man egentligen när man håller på som jag gör? Jag är ju förutom smyckemakare, marknadsförare, inköpare, fotograf, säljare, kundserviceansvarig, affärsutvecklare, vaktmästare, administratör, webbutvecklare och jag vet inte allt... Översättare  :)

Jag blir ofta presenterad som silversmed, men jag vet inte, jag gillar det inte. Det är bättre än "det här är Magdalena, hon har en såndär bling-bling-shop" :O Men silversmed, det var man väl på medeltiden? Jag, jag är ju en renässansmänniska!!
 
PS: Man skulle också kunna säga Entreprenör.

Kommentera här: