Dagens aha. Kreativitet & minne hör ihop!

Igår var jag med i TV4:s lokalnyheter :)

Vetenskapsfestivalen med tema kreativitet här i Gbg, började igår och jag var på plats för att delta i "Vetenskapsrouletten"

I varje vagn i Göteborgshjulet satt en vetenskapsman/kvinna. Jag älskar ju att lära mig nya saker men hoppades särskilt på att hamna i båset "Lär dig kinesiska OCH japanska på 15 minuter"!


Räknade dock ut att chansen var ganska liten... ca 2%. Och mycket riktigt, jag hamnade inte i Kina-vagnen, däremot i vagnen med TV4-kameran!!

Klicka på bilderna så ser du hela klippet!


Notera gärna M925-halsbandet och pimpinellaörhängena! :)





 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jonas:

Hej Magdalena!



Kikar runt på m925-sidan och gillar verkligen dina smycken. Min flickvän har önskat sig ett smycke i födelsedagspresent, ett smycke som hon kan bära med sig hela tiden. Hon har mest halsband, armband och ringar men jag kan verkligen inte bestämma mig.



Hjälp mig, vad vill ni tjejer ha av en pojkvän?

2 Magda M925:

Hej Jonas!

Vad gulligt av dig! Först och främst tror jag att att de flesta tjejer blir väldigt glada över att få just ett smycke av sin pojkvän! Att ge bort ett smycke är ett kärleksbevis!



Fundera lite på om du tror hon vill ha ett lite romantiskt, tuffare eller klassiskt smycke. Gillar hon stora smycken som sticker ut och syns, eller lite mer diskretare? Skulle hon kanske bli glad om det stod något på det, från dig? Och hur mycket ungefär får det kosta?



Huvudsaken tror jag, är att hon kommer att märka att du verkligen brytt dig, och lagt ned lite tid och engagemang på att hitta en riktigt fin present till henne! Varma hälsningar! /Magdalena

3 jonas:

Det blev ett Forza-namnsmycke med lite kortare kedja och texten Jonas Tora i ringen. Av allt jag klickat runt på var det de smycke som var återkommande i mitt tycke. På så vis bär hon med mig hela tiden. Jag hoppas och tror att hon kommer tycka om det! Ringen får vänta ;)



Tack för råden.



4 Magda M925:

Hej igen :)

Vad kul! Halsbandet är lagt på lådan till dig idag, den 20/5. Vad glad hon ska bli! :)

Trevlig helg!

Kommentera här: