Men herregud finns det verkligen nån som äter kassler längre?? Stackars den i såfall.

Igår var första (och min definitivt sista!) gången på en matlagningskurs jag hade tänkt att börja. På temat "20 rätter á 20 minuter".

Kursen hölls i ett slitet, föga inspirerande högstadieskolekök :)

Jag blev satt på att göra tomatsoppa - på en burk krossade tomater. Med stekt lök i... Ehh, det är kanske inte precis därför man signar upp på en kurs i matlagning? 

På spisen bredvid skulle de göra pastaskruvar med kassler i en äcklig mjöl-grädde sås. Som man alltså var tänkt att äta...

Inte nog med att man betalt kursavgift, jag skulle dessutom betala för matvarorna. 48 kr. Det hade jag fasen fått 6 bitar sushi för!

(Bild från bildligttalat.com)

Kommentarer:

1 Anonym:

Blääää....lät inte alls inspirerande....



För 48 kronor kan du ju köpa en fräsch mattidning med massor av läckra recept som inte heller tar lång tid att göra eller är svåra. De flesta är ganska busenkla...ler....det känns som om det skulle bli bättre valuta för pengarna.



Kram



//Elizabeth

2 Gabbi:

Sanslöst!Lära sig laga tomat soppa på burk!!!! Jag tror jag drömmer...Med lite kreativitet kunde man väl gjort en Gaspachosoppa åtminstone...

3 Magda:

He he, det är bara att skratta åt´at!

Man skulle lägga i lite Quinoa också, som min "partner" (man skulle dela in sig två och två) kokade!

Kommentera här: