Rock my world

 image885image888image886
I går tyckte jag att det var dags att ge mig själv en liten present... Det blev en CD med skräckstämning, bisarra texter och brutala ljudmattor. Headbangande, långhåriga män i åtsmitande ormskinnsbyxor: Old Skoöl of Rock. 

Gamla hårdrockklassiker, med andra ord. He,he. Men jag fixar max en halvtimme, sen måste jag ha nåt mer kultiverat ;) Men jag gillar framåtdriften i denna enkla och raka garagerock med tvåstämmiga gitarrer och smattrande bas-kaggar... Rå energi. Po.wermetal. 

Magdas top-tre på "Old skoöl of rock" delas in i "Harder", "Softer", "Åh fy tusan, orkar inte ens en minut" samt "Saknar" (låtar som jag alltså tycker borde vara med på skivan).

Harder:
1: Twisted Sister: We´re not gonna take it, 1984.
2: ZZ Top: Gimme all your lovin, 1983.
3: Kiss: Crazy crazy nights, 1987.
Värdiga fyror: Alice Cooper, Poison, 1989. Billy Idol: White wedding, 1982. 

Softer (de gamla goda tryckarna):
1: Extreme: More than words, 1990. (Mmm...)
2: Mr Big: To be with you, 1991.
3: Scorpions: Wind of change, 1990.
Värdig fyra: Whitesnake: Here I go again, 1987. (Öh, rätt kategori??)

Åh fy tusan, orkar inte ens en minut:
Yngwie Malmsten, Dio, Motörhead.

Saknar:
Kiss: Heaven´s on fire
Bon Jovi: Living on a prayer
Guns n´roses: Paradise City
Def Leppard: Pour some sugar on me
Van Halen: Jump

Kommentarer:

1 Maja:

Oj, visste inte att någonstans där inne göms det en hårdrocks tjej, en vild tjej! :) Coolt! :) Själv fixar jag inte ens en halv minut av det där.

2 Magdalena:

Maja: OBS!! Långt, långt inne möjligtvis... Men det måste vara någorlunda melodiöst annars fixar jag det inte heller. Kanske har det mest att göra med nostalgi - att det får mig att minnas högstadiets discokvällar på Brandstationen... :)

3 David:

Du kanske skulle prova att göra några smycken med döskallar på för skojs skull :)

4 Magdalena:

he,he, kanske det... Du kanske vill ha ett par manschettknappar med döskallar på, David?? ;)

5 ella:

eller varför inte ett hals-smycke med pistol... läste just om detta i "Hänt i veckan " hos tandläkarn!

6 Magdalena:

Nej men hallå hörrni, jag kan väl inte göra smycken som redan finns heller!!! Dessutom är jag pacifist, men tack ändå ;)

7 Madde:

Magda = cooling!! :D Nu ska jag återgå till mina läxor. Buhuu! :'(

8 nicki:

du har fan koll ju

Kommentera här: