Grymt: Henry Ate.

image216En tidigare kollega till mig, från Sydafrika, gav mig för ett tag sedan en skiva med Sydafrikas största folkrock/indie/ popband: Henry Ate, med grymma tjejen Karma på frontlinjen. 

Debuten "Slap in your face" kom 1996 och den Fantastiska låten "Just" gick rakt upp på topplistorna och blev 2001 utsedd till Sydafrikas bästa låt genom alla tider. Och in i mitt hjärta gick den. Rakt in.

"Hey Mister" hamnade på andraplatsen och deras otroliga debutår avslutades med en turné världen runt med Skunk Anansie.

Två år senare kom album nr 2, med b.la. fantastiska  "One day soon", följt av en turné med ett annat grymt band, Garbage.

Idag är bandet splittrat och Karma som numera är bosatt i USA fortsätter sin musikaliska resa under namnet KARMA. Tag emot detta råd, skruva upp volymen och njut av hela fyra låtar här.

Kommentarer:

1 matt:

Glad to see yo still like Henry Ate... will look up Karma on iTunes.

Seems to be going nowhere but up for you. Congrats!

/M

2 Magdalena/M925:

Hello Matt! :D Tack för kommentaren och för att du tipsade mig om Henry Ate! Du var ju också en av de första att uppmuntra mig att satsa på M925! Det finns förresten kanske fler bra, upcoming band från Sydafrika? kraM!

3 isabelle:

är henry ate sydafrikan? håller på o skriver om kända sydafrikaner i skolan, kanske kan skriva om dom om där är från sydafrika?:P Svara gärna i min blogg:)

4 Magdalena:

Svar finns på din blogg!
/M.

Kommentera här: