Fin-fint restaurang-tips till din Parisresa!

Fick ett mejl från en väninna som ska åka till Paris och undrar om jag känner till någon bra och mysig restaurang där. Och visst gör jag det! En resekamrat tog med mig till denna pärla i kvarteret République och hon i sin tur hade fått tipset av en väninna, som under många år bodde i staden. Goda tips ska man dela med sig av!

image589Ave Maria. Lägg namnet på denna lilla, livliga och trånga restaurang i elfte arrondissementet, på minnet: Ave Maria, i det myllrande kvarteret République. (Här ligger även partygatan Rue Oberkampf). Borden står tätt och du kan knappast undgå att höra grannarnas konversation, vare sig du förstår den eller inte. 

Stämningen här var en av den muntraste jag upplevt på en restaurang och maten var exotisk och vällagad, varierad, trevligt upplagd, riklig och dessutom till bra pris!

Aftonen på Ave Maria blev den bästa under hela Paris-vistelsen!



image654image655...Jag kanske ska tillägga att jag var i sällskap med ett väldigt glatt gäng tjejer, som förstås gjorde sitt till!


Sådana här bra tips borde man få straff för att hålla för sig själv, så jag rullar alltså bollen vidare. Adress: Ave Maria, 1 Rue Jacquard, Paris 11eme.

Kommentera här: